Phishing of fraude melden
Steeds vaker proberen oplichters klanten te misleiden via internet, sms of telefoon om hun bankgegevens of persoonlijke informatie te ontfutselen. Dat noemen we ‘phishing’.
| Weergave: | 27× |
| Beoordeling: | 2× |
Steeds vaker proberen oplichters klanten te misleiden via internet, sms of telefoon om hun bankgegevens of persoonlijke informatie te ontfutselen. Dat noemen we ‘phishing’.
De laatste dagen worden redelijk wat Belgische consumenten gebeld vanuit Zimbabwe. Als je terugbelt, kom je op een dure betaallijn terecht, waar men je aan de praat probeert te krijgen. ‘Pure oplichting’, waarschuwt de Economische Inspectie. Hoe pakt u dan wél best aan?
Belt omdat ik ooit een aanvraag voor zonnepanelen gedaan zou hebben. Aangegeven dat ik hierover niet gebeld hoef te worden en dat ze me uit hun systeem mogen halen. Persoon aan de lijn begon dwingend te vragen of ik soms al zonnepanelen zou hebben. Aangegeven dat ik hier geen antwoord op hoef te geven en toen werd de vraag gewoon nog een keer gesteld. Hierop heb ik de verbinding verbroken
Meerdere malen gebeld door dit nummer. Na 5x overgaan wordt de verbinding verbroken. Ik vertrouw dit nummer niet