Expliciet afgemeld, toch nog gebeld: aantal ongewenste reclametelefoons blijft fors stijgen
Telemarketeers blijven vaak naar mensen bellen, ook al hebben die zich op de Bel-me-niet-meer-lijst laten zetten. Meldingen daarover maken ondertussen al een vijfde uit van de klachten bij de Economische Inspectie (EI). Die schreef de voorbije maanden 20 pv’s uit tegen de praktijk.
Zojuist ook gebeld. Is nummer van abn. Wat een gekken hier…. Nummer is gewoon te checken op de site van abn
Wanneer je naar de officiële ABN AMRO website gaat en op de particuliere pagina zoekt op 'Know Your Client' of 'Klantonderzoek' dan zul je onder 'Telefoonnummers en Emailadressen' zien dat dit een van de nummers is die ABN AMRO gebruikt voor klant- en transactieonderzoeken. Je komt er ook wanneer je googled op 'abn amro 020 3831001' of 'abn amro klantonderzoek'. Met andere woorden: een veilig nummer.
Wat een onzin-verhalen allemaal; dit is echt wel een nummer van de ABN AMRO en zij onderzoeken bepaalde transacties als er iets niet klopt etc. Meestal sturen ze van te voren ook een brief, dus je kunt eenvoudig checken of het klopt. Vraag anders naar de naam en persooneelsnummer van degene die je belt en bel het hoofdkantoor van ABN zelf terug en vraag naar deze persoon. Ik ben blij dat ik wel het gesprek heb gevoerd; want er was inderdaad iets mis bij 1 van mijn transacties.
Ik werk bij ABN Amro en kan inderdaad bevestigen dat dit een nummer van onze collega's is, afdeling KYC. Dit nummer neemt contact op wanneer er gegevens missen, als deze gegevens niet aangeleverd worden, kan het zijn dat u toegang verliest over bepaalde zaken. Dus Niet negeren, als u uw bankzaken goed wilt blijven houden!
Betreft het nummer van de ABN AMRO Bank van hun KYC-afdeling. Bij twijfel kan je altijd contact opnemen via de gebruikelijke klantenservice nummers om te zien of je gebeld bent door deze afdeling. Geen spam.