Zeker 1,7 miljoen euro aan schade door Engelstalige neptelefoontjes
In minder dan een jaar tijd hebben Engelstalige neptelefoontjes geleid tot minimaal 1,7 miljoen euro aan schade. Dat blijkt uit cijfers die de Fraudehelpdesk heeft gedeeld met de NOS. Criminelen bellen op uit naam van bijvoorbeeld het ministry of justice, met de boodschap dat iemands bsn-nummer voorkomt in een…
niet opnemen
Agressieve aan de lijn over saldering zonnepanelen. Als je aangeeft geen interesse te hebben zegt hij gewoon; dat is niet mogelijk. Daarna nog een keer aangegeven geen interesse te hebben en zelf maar opgehangen.
Gelijk blokeren
Werd vandaag twee keer gebeld door dit nummer. Ik zie al aan dit nummer dat dit problemen geeft. Nummer meteen geblokkeerd en even gecheckt op “wie heeft gebeld”. Foute boel dus. mij nie bellen.
Meneer belt ongevraagd over zonnepanelen. Als ik zeg dat ik niet geïnteresseerd ben, wordt ie verbaal agressief. Als ik hem verzoek mijn gegevens uit zijn systeem te verwijderen, zegt ie dat ie dat niet kan. Nummer geblokkeerd en bij ACM aangegeven.
Zegt van milieubewust of milieu centraal te zijn, zelfde verhaal over zonnepanelen en salderingsregeling die afloopt. Als ik zeg geen interesse te hebben en ophang belt hij ook nog eens terug
De beller introduceert zich als Samir, vraag of hij inderdaad mij aan de lijn heeft en begint over mijn zonnepanelen. Als ik aangeef dat ik die niet heb verontschuldigt hij zich dat hij verkeerd heeft gebeld. wanneer ik hem vervolgens vraag hoe het kan dat hij wel mijn volledige naam weet hangt hij op. Heel vervelend, nummer direct geblokkeerd.
Opdonderen
Hier hetzelfde. Er wordt gesproken over mijn geplaatste zonnepanelen en dat ik een probleem heb omdat saldering regeling stopt en dat zij de oplossing hebben. Nadat ik aangaf op dit moment geen interesse te hebben ging hij door met aangeven dat ik nu echt een probleem heb, daarna heb ik vriendelijk bedankt en de verbinding verbroken.
Deze meneer praat . Begint over dat ik zonnepanelen heb aangeschaft. Wat helemaal niet zo is. Nadat ik aangaf geen behoefte te hebben aan dit gesprek, bleef de meneer doorpraten.
Wat ik dan altijd doe, ik leg de telefoon op de rug en laat ze lekker door praten en ik zeg niks terug. Houden ze vanzelf op.
Tip: Geef nooit toe waar je woont, wie je bent en of je wel of niet in het bezit bent van die dienst. Dit is een trucje.
veel geluid op achtergrond, verder geen antwoord op vraag wie er aan de lijn is