Grote diefstal persoonsgegevens bij glasvezelbedrijf Delta Fiber..
Glasvezel- en telecombedrijf Delta Fiber is gehackt door criminelen waarbij persoonsgegevens zijn buitgemaakt. Volgens een woordvoerster gaat om gegevens van ‘enkele tienduizenden’ klanten van de onderdelen Delta Mobiel en Caiway Mobiel.


Dit is een scam. Doen alsof je energiecontract via hun collectief is afgesloten, wat zeer zeker niet zo is. Blijft maar hameren dat het wel zo is. Van beleefd naar brutaal/bijna agressief. Als je niet stevig in je schoenen staat wordt je eenvoudig opgelicht. Na aantal keren aangegeven te hebben dat het niet klopt de verbinding maar verbroken. Kansloos dit.
Bellen me nu de afgelopen dagen, dagelijks. Bij opnemen is de verbinding gelijk weg. Dus in het geheel geen communicatie mogelijk.
Oplichters. Wilde mijn vader spreken. Hij had zogenaamd een prijs gewonnen. Ik heb toen gevraagd of ze niet meer wilden bellen en heb opgehangen. Werd 5 x gebeld, 5 x weggedrukt. Toen belde hij nog een keer en ik vroeg hem toen waarom hij maar bleef bellen. Jij bent een vrouw, ik wil meneer ..... spreken. Heb toen herhaald dat ze niet meer moeten bellen.
blokkeren
"Goede avond, spreek ik met de heer XXX?"
"Met wie spreek ik?"
kloink tuutuutuut
Slecht gevoel bij. Vaag verhaal en wilden allerlei gegevens controleren. Heb opgehangen.
Energieverkoopster van een vaag collectief. Ditmaal niet het MKB-collectief. Onsamenhangend verhaal dat mijn gas- en elektriciteitstarieven verlaagd zijn en ze wil dat even controleren. Dus er komen vast nu weer heel wat telefoontjes van 020-2159xxx nummers waarvan de laatste 3 nummers telkens veranderen. Dus: 020-2159xxx NIET OPNEMEN.
NIET OPNEMEN: Energie verkopers
Verkopers, praten maar raak zonder echt iets goed uit te leggen, proberen je een contract aan te smeren bij energie leverancier X die lekker goedkoop is. Ongetwijfeld zitten ze er met een marge tussen, dus gewoon lekker zelf een contract afsluiten ergens.
Onsamenhangend verhaal over het mogen verlagen van m'n energietarief, maar beweert zelf geen energieleverancier te zijn "maar een overkoepelende organisatie van alle 38 aanbieders" en daarom "de prijs te mogen matchen van de nummer 1"...
Ze gaan maar door 'meneer, uw huidige energieleverancier wil van u af omdat u geregistreerd staat als wanbetaler' Ik zeg 'NUON?' 'Ja' klinkt het 'NUON ja!' Ze houden maar niet op, daar bij NUON, wat een vreselijk bedrijf is dat zeg! Ze hebben een machtiging tot automatische incasso en er staat ALTIJD genoeg geld op mijn rekening. Dus als ik een wanbetaler ben, dan ligt dat toch echt aan henzelf!
Slechte headset, moeilijk te volgen, snel praten. Doen of ze samenwerken met mijn huidige energieleverancier, geweldige prijzen nu natuurlijk, riekt meteen naar een overstapservice. Met mijn gasverbruik zou dat natuurlijk een mooi voordeel opleveren!? Tja, ik gebruik helemaal geen gas, we hebben hier stadsverwarming... Malafide praktijken lijkt mij, direct blokkeren.
Bellen zogenaamd namens energieleverancier, "prijzen zijn gedaald en wij zouden u daarvan op de hoogte brengen". Willen gegevens doornemen om het in orde te maken, of je even je rekeningnummer wil doorgeven.