ACM: toezicht gericht op beëindiging ongewenste telemarketing
Per 1 juli 2021 zijn er nieuwe wettelijke regels voor telemarketing van kracht. Deze regels bepalen onder welke voorwaarden bedrijven consumenten met een commercieel aanbod mogen bellen.
Weergave: | 16 467× |
Beoordeling: | 93× |
Per 1 juli 2021 zijn er nieuwe wettelijke regels voor telemarketing van kracht. Deze regels bepalen onder welke voorwaarden bedrijven consumenten met een commercieel aanbod mogen bellen.
Vanaf 1 juli mogen bedrijven en organisaties consumenten alleen nog maar bellen als de consument hier vooraf toestemming voor heeft gegeven. Het Bel-me-niet Register verdwijnt hierdoor. Dit is het gevolg van een wijziging in de Telecommunicatiewet.
Terug gebeld wordt niet opgenomen
Opnemen, niets zeggen dan op mute zetten..... telefoon wegleggen. En hun gewoon op kosten jagen.
Direct geblokkeerd, voelt niet goed wilde tel abonnement aansmeren
Bellen elke dag een paar keer, ook ondanks blokkade. Spreken geen voicemail in.
Ik werd gebeld over verlenging van mijn Odido-abonnement. Dat heb ik inderdaad dus niet per se spam. Maar dame was erg irritant en vasthoudend.
De hele dag werd ik door dit nummer gebeld, heb het nu geblokkeerd
Direct geblokkeerd
Blijft irritant bellen zelfs na blokkeren? Veranderen dan het laatste cijfer
Irritant maar blokkeren.
Bellen over zg mijn KPN abbo maar weten niet eens wat voor abb ik heb en vissen naar informatie. Spam dus. Blokkeren!
Oplichting voor telefoonabonnement.
bellen maar zeggen niks leg ik neer bellen ze 2 uur later weer beste nummer blokeren