ACM: toezicht gericht op beëindiging ongewenste telemarketing
Per 1 juli 2021 zijn er nieuwe wettelijke regels voor telemarketing van kracht. Deze regels bepalen onder welke voorwaarden bedrijven consumenten met een commercieel aanbod mogen bellen.
Weergave: | 16 467× |
Beoordeling: | 93× |
Per 1 juli 2021 zijn er nieuwe wettelijke regels voor telemarketing van kracht. Deze regels bepalen onder welke voorwaarden bedrijven consumenten met een commercieel aanbod mogen bellen.
Vanaf 1 juli mogen bedrijven en organisaties consumenten alleen nog maar bellen als de consument hier vooraf toestemming voor heeft gegeven. Het Bel-me-niet Register verdwijnt hierdoor. Dit is het gevolg van een wijziging in de Telecommunicatiewet.
Geen interesse en dan toch twee keer achter elkaar bellen.
26/2/2025Gebeld door Merel Jansen over mijn mobiele abonnement. Ik rook onraad bij haar verhaal. Het kwam heel ongelegen wegens griep, dit heb ik ook gezegd en de verbinding verbroken.
Vandaag gebeld, tot 2 keren aan toe gebeld te worden , wel erg brutaal. Dat pakt bij mij niet. Het wordt erna direct geblokkeerd als ik zie dat het mogelijk spam is. Hoe dom gaan ze tewerk , terwijl de smartphone het aangeeft dit niet op te pakken
Irritant en onbeleefd!
Praat op een snelle tempo, waardoor je niet goed kan horen van welk bedrijf ze bellen. Doen zich voor als KPN en dringen aan om je abonnement te verlengen maar van andere providers zoals Vodafone en Odido.
Brutale dame. Ze vroeg om mijn abonnement verlengd moest worden. Ik zei geloof het niet. Waarom ze zei jawel. Ik zei dat ik het wel gewoon via de app regel. Waarop ze zei oké doei! En gooide hem er gelijk op.
Vandaag gebeld om 12:01 door een dame van bedrijf ?? Ratelde ze heel snel in het gesprek dus niet verstaan.
Heel verhaal over goedkoper abonnement. Lekker haar verhaal laten doen van +- 5 minuten en antwoord op haar vragen gegeven. Einde van het liedje gezegd dat ik tevreden ben en niet wil overstappen! Ondertussen gewoon verder gegaan waar ik mee bezig was. Anders is het ook verspilling van mijn tijd!
ook regelmatig gebeld, vandaag weer, doen inderdaad of ze van KPN zijn.
Lieve vrouwenstem, maar klapte na 5 sec de "hoorn op de haak" zodra ze in de gaten had dat ik geen interesse had.
Ergerlijk
Bleven aandringen dat ik abonnement moest verlengen. Toen ik bleef volhouden dat het automatisch gaat werd 'mevrouw' kribbig en wenste mij een fijne dag. Toedels!!
10-02-2025 2x gebeld door dit nummer. Telefoon gaf al aan dat het fraude/spam is en heeft de telefoon niet overlaten gaan.
gelijk blokkeren!!!