Engelstalig telefoontje namens National Police/Dutch Supreme Court
De Fraudehelpdesk ontvangt meldingen van mensen die telefonisch benaderd worden namens de “National Police” en ‘Dutch Supreme Court’ (de Hoge Raad der Nederlanden). Als zij opnemen krijgen zij een Engels gesproken bandje te horen.


Agressieve Energieverkopers die een oud KvK nummerbestand lijken te gebruiken.
Ze negeren het belmeniet register.
Ze negeren de KvK blokkade voor direct marketing.
Ze blijven maar bellen vanaf verschillende (nep)netnummers opdat je ze hun nummer niet kunt blokkeren.
Ze doen zich voor als: Energie Beheer, BSK energie collectief, Energie kompas, DGB energie uit naam van Zakelijk Energie Beheer, uit de naam van Liander, ECL, energie garantiefonds, Nederlandse Energie Service, Energieloket Nederland, Stedin en NEV.
Ze gebruiken o.a. de volgende nummers:
023-2051390
035-2006212
055-2048730
020-2159476
035-2006219
020-2148452
023-2051392
013-3003148
015-2049133
LET OP: het laatste cijfer kunnen ze varieren en dus nog meer nieuwe nep afzendernummers maken.
Maak melding bij de ACM. Bewaar bewijs als dat kan (foto nummer herkenning, logbestanden van b.v. VoIP lijn (inloggen en selfcare).
Na ACM melding kan je een pdf als bevestiging downloaden.
https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/tip-ons
Energiespam, wordt aardig gek van die die het bel-me-niet-register negeren.
Opgenomen met "Hallo" omdat ik het nummer niet herken. Een mevrouw meldt zich met Energiecollectief en of ze spreekt met (mijn naam), ik heb geantwoord met: nee, u spreekt met mevrouw de Boer. Ze antwoord: dan heb ik een verkeerd nummer... En hangt op...
Daag, snel afgepoeierd, in de spam lijst gezet, nummer geblokkeerd...
Gelijk gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben, dat ik niet meer teruggebeld wil worden en een fijne dag nog. Antwoord: "Nou meneer, ik blijf u gewoon lekker terug bellen". Gelijk opgehangen en nummer geblokkeerd.
Werd gebeld door dit nummer.
Al de zoveelste.
Hij sprak me aan met meneer V dat klopte al niet niet want dat is de naam van mijn vrouw dat ik midden 2018 contact met ze had gehad om terug te bellen voor als jawel de energie tarieven verlaagd zouden worden. Detail ik heb dit nr pas een halfjaar. Ook dat klopte niet toen ik zei dat het niet klopte werd die agressiever helemaal toen ik vroeg hoe die nu echt aan mijn nr kwam. Hier kreeg ik natuurlijk geen antwoord op behalve dat ik toch echt zelf toestemming had gegeven. Ik merkte dat die schrok toen ik zei dat ik precies wist hoe die opereerde waarna die steeds vervelender werd en die niet wilde ophangen en zelfs toen ik vroeg om me uit het systeem te halen hierop antwoordde dat ze me bleven bellen (dit is bij wet verboden) benieuwd wanneer ze weer bellen
Ze doen alsof je klant bij ze bent. Als je wat verder vraagt worden ze agressief en belerend. Oplichters dus
Energieverkopers die net doen alsof je al klant bij ze bent. Ze liegen dus gewoon.
Energieverkopers die net doen alsof je al klant bij ze bent. Ze liegen dus gewoon.
Meerdere keren gebeld, marketing. Waarschijnlijk weer via KVK
Bellen vrijdagavond 21u om lastig te vallen met verkooppraatjes
Werd gebeld door een zeer brutale, agressieve jongedame die onduidelijk en snel praatte. Toen ik haar zei dat ik geen idee had waarover ze belde en dat ik geen zin had om iets te veranderen aan mijn energiemaatschappij (want ik denk dus dat het daarover ging, maar weet het nog steeds niet zeker) ging ze mij belerend en hooghartig de les lezen ('U denkt toch niet dat ik u voor de lol bel, toooch? U weet toch wel dat u ...' en toch praatte ze weer zo hard en snel dat ik weer niet kon volgen waarover ze het had) Vervolgens zei ze bot: 'Ik blokkeer de korting, doei' en voor ik nog maar iets kon zeggen of vragen, gooide ze de haak erop. Wat is dit voor tuig? Gelijk geblokkeerd.
Stap 1:
Opnemen en beleefd vragen of ze even een ogenblikje hebben.
Stap 2:
Autoriteit Consument en Markt bellen op 088-0707070 (je krijgt daar altijd snel iemand aan de lijn) Kort vragen of ze even mee wil luisteren.
Stap 3:
Toevoegen aan het groepsgesprek
Stap 4:
Have Fun!