Wat kunt u doen als u een misleidend telefoonaanbod krijgt?
Heel wat consumenten komen in contact met telefonische oplichters. Zo ontving de FOD Economie in 2017 meer dan 5.400 meldingen over misleidende telefoontjes, gemiddeld 15 meldingen per dag, en gingen in datzelfde jaar 1 op de 5 klachten bij het Europees Centrum voor de Consument over die praktijken.
Ik werd gebeld met de vraag of ik tevreden was met Ziggo en ik gaf aan dat ik het goed genoeg vindt. Toen vroeg ik welke pakketten ik afnam, om te controleren of ze dit konden zien en gaven hier correct antwoord op. Daarna werd er gelijk gesproken over vervolg abonnement met korting en of ik mijn postcode en huisnummer wilde geven. Toen heb ik het gesprek afgekapt en opgehangen.
Vertrouw niet dit nummer
Werd gebeld, niet opgenomen want mn telefoon gaf aan "mogelijk spam!"
Minuut later gaat mijn voicemailmelding af. Het bericht bleek 30 seconden zuivere stilte te zijn...
Ben gebeld door dit nr... mijn telf gaf aan: mogelijk fraude !!
15/08/2024 om 9:21 uur : +31435690202 heeft gebeld maar ik heb niet opgenomen want op mijn schermpje stond gelijk SPAM beller!
Vertrouw dit niet word op m'n gsm als spam gezien
Belen en ophangen
Ze bellen, zeggen niks, je hoort alleen een boormachine op de achtergrond. Niet opnemen, lekker op blokkeren zetten dus!
2 dagen achter elkaar gebeld door dit nummer.
28 jun om 9:18 uur.
29 juni om 10:18 uur.
Zit dus precies een uur tussen en lijkt dan ook een soort belrobot te zijn.
Beide keren opgenomen, maar geen gehoor.
De reden van het bellen weet ik niet en zal me worst wezen.
Deze gaat op blokkade.
Deze gebruiken ook het nummer: +31435690203
Werd door hun gebeld. Zou van Vodafone/Ziggo zijn om te kijken of mijn abonnement nog wel bij mij past. Vroegen ter verificatie eerst wel mijn geboortedatum/huisnummer. Niet gegeven want zij bellen tenslotte mij. Konden mij dus niet verder helpen en gesprek werd afgebroken. Geen idee of het echt of nep was.
Calling repeatedly. They're for sure scammer